.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بخشی از مقاله مورد نظر :

معادن يكي از مهمترين بخشهاي اقتصادي در جذب و تامين نيروي انساني به شمار مي آيد و نيز در مواردي كه معدن با ذخيره و عيار خوب در نقاط پرجمعيت باشد. به آساني مي توان نيروي انسان لازم را از محل تامين نمود از طرفي استقلال اقتصادي و رسيدن به مرحله خودكفايي صنعتي انجام پذير نخواهد بود. مگر آنكه بيشترين توجه را به صنعت و معدن معطوف داشته و از فعاليت هاي بي دريغ قانونگذار و مسئوليت محترم وزارت صنايع و معادن برخوردار گردد تا هر چه زودتر و با بهترين وضعيت ممكن چرخهاي صنايع ديگر را به گردش درآورند.

فرمت : Doc

حجم : 54 کیلوبایت

منبع : تحقیق دانلود



:: موضوعات مرتبط: تحقیق مقاله پروژه پایان نامه , شیمی , ,
:: برچسب‌ها: شیمی , مالون , سنگ لاشه , سنگ مالون , استخراج , ,
:: بازدید از این مطلب : 957
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : وحید معصومیان
ت : پنج شنبه 22 خرداد 1393

بخشی از مقاله مورد نظر :

مواد معدني به عنوان مواد اوليه صنعتي در نيل به اهداف صنعتي و اقتصادي هر كشور از اهميت ويژه اي برخوردار است صنعت منهاي مواد اوليه خام قابل تصور نبوده و چنانچه رشد صنعتي مد نظر باشد در ابتداي امر توليد مواد معدني به عنوان قدم اول يك ضرورت محسوب مي شود خودكفايي صنعت يا به عبارتي استقلال صنعتي در سايه توليد مواد اوليه خام ممكن مي گردد و صنعت وابسته از نظر تكنولوژي و يا مواد اوليه مصرفي صنعتي ضربه پذير و غير مطمئن است نگرش با اهميت كشورهاي صنعتي پيشرفته به منابع معدني و طبيعي هر نقطه از جهان نمونه نقش تعيين كننده اينگونه مواد در پيشرفت اقتصادي مي باشد. صرف هزينه هاي هنگفت جهت اكتشاف منابع طبيعي و معدني در هر گوشه از جهان مي تواند روشنگر اهميت مواد مصرفي باشد.

اكتشاف مواد معدني به دليل تخصصي بودن اين رشته و صرف وقت و هزينه هاي زياد نيازمند كارشناسان باتجربه است و چنانچه اين مهم مدنظر نباشد عليرغم صرف هزينه هاي زياد نتيجه اي حاصل نخواهد شد وجود مسئولين فني پيش نويس شده در قانون معادن به عنوان راهنما در بخش اكتشاف و استخراج مواد معدني تاييد بر اين ضرورت است و چنانچه به درستي اجرا شود در كاهش زمان و هزينه نقش بسزايي ايفا خواهد نمود مهمترين وظيفه مسئولين فني معادن حفظ نگهداري و استفاده صحيح از مواد معدني است استفاده غيرعلمي از منابع معدني مي تواند به محو آثار معدني منجر شده و علاوه بر از دست دادن قسمت اعظم مواد معدني هزينه هاي اكتشاف صرف شده بي نتيجه مي ماند.

فرمت : Doc

حجم : 53 کیلوبایت

منبع : تحقیق دانلود



:: موضوعات مرتبط: تحقیق مقاله پروژه پایان نامه , شیمی , ,
:: برچسب‌ها: پلاسر , سنگ آهن پلاسر , شیمی , اکتشاف سنگ آهن پلاسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : وحید معصومیان
ت : چهار شنبه 21 خرداد 1393
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی