دانلود تحقیق در مورد زراعت و غذای انسان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بخشی از مقاله مورد نظر :

 

 

از گذشته هاي دور كشاورزي يكي از مهمترين راه هاي تأمين غذاي انسان بوده است. زراعت در ابتدا بستگي زيادي به مقدار بارش برف و باران داشت و اگر در يك سال به اندازه كافي بارندگي نمي شد، محصول خوبي هم بدست نمي آنمد، بنابر اين، نياكان ما به فكر افتادند تا از آبهايي كه در طبيعت به صورت رودخانه، چشمه، چاه و قنات وجود داشت، براي آبياري زمينهاي خود استفاده كنند. به اين ترتيب بود كه روش زراعت ديم به زراعت آبي تبديل شد.

از بين رفتن خاك كشاورزي، دشواريهاي فراوان آبياري و صرف وقت و هزينه زياد، انسان را به فكر انداخت تا راه جديدي براي آسان تر شدن آبياري مزارع خود پيدا كند. سرانجام با الهام از ريزش باران در طبيعت «آبپاش» اختراع شد. ولي چون از اين وسيله نمي توانستند براي زمينهاي بزرگ استفاده كنند، روش تازه اي براي آبياري باغها و مزارع پيدا كرده، آن را « آبياري تحت فشار » ناميدند.

در اين روش آب به وسيله پمپ يا ختلاف ارتباع تحت فشار قرار گرفته  و به صورت باران يا قطره و يا روشهاي مناسب ديگر، در اختيار گياه قرار مي گيرد.

آبيري تحت فشار، روش ها و دستگاه هاي مختلفي دارد كه يكي از آنها روش آبياري «قطره اي» است.

 

روش آبياري قطره اي

آبياري قطره اي روشي است كه در آن آب به وسيله فشاري كه توسط پمپ و يا اختلاف ارتفاع به وجود مي آيد وارد لوله هاي اصلي و فرعي شده و با استفاده از قطره چكان ها به صورت قطره در پاي درخت يا بوته چكيده و آب مورد نياز آن را تأمين مي كند. براي جلوگيري از ورود اجسام به داخل لوله ها، ابتدا آب از صافي هاي مخصوص گذشته و سپس وارد لوله ها مي شود. در صورتيكه نياز به دادن سموم و عناصر غذايي به گياه باشد، مي توان اين مواد را با روشهايي كه گفته خواهد شد به آب اضافه نموده و در اختيار گياه قرار داد.

با انجام آزمايش هاي گوناگون، مقدار آب مورد نياز هر گياه قبلا معين شده است و با قرار دادن تعداد معيني قطره چكان در اطراف هر گياه، مقدار آب مورد نياز آن در اختيارش قرار مي گيرد.

اين روش، بازدهي بسيار بالايي دارد و مي توان از آن براي آبياري باغهاي مختلف و بسياري از گياهان جاليزي در خاكهاي مختلف با زمينهاي داراي پستي و بلندي استفاده كرد.

 

درصورت وجود مزارع و باغهاي بزرگ، بهتر است آن ها را به قطعه هاي كوچكتر تقسيم نموده و به نوبت آبياري كرد.

 

 

 

 

فرمت : Word

حجم : 180 کیلوبایت

منبع : تحقیق دانلود

پسورد : tahgigdl.loxblog.com

 



برای دانلود کلیک کنید





:: موضوعات مرتبط: تحقیق مقاله پروژه پایان نامه , اقتصاد , ,
:: برچسب‌ها: کشاورزی , زراعت , غذای انسان , دانلود تحقیق , دانلود پایان نامه , دانلود رایگان , تحقیق دانلود ,
:: بازدید از این مطلب : 4098
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : وحید معصومیان
ت : پنج شنبه 21 شهريور 1392
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی